Frågor & svar

Behöver du hjälp? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

När du beställer en prenumeration eller ett abonnemang på Rötter kan du välja att betala med kort eller faktura via e-post.

Betalning med kort

Betalning med kort aktiverar återkommande betalning och beloppet dras automatiskt från ditt kort på förfallodatumet utan att du behöver göra någonting. Inför varje återkommande betalning får du ett mejl som påminner dig om att kommande dragning kommer att ske och du kan när som helst avbryta den återkommande betalningen genom att logga in på Min sida och gå till Aktiva prenumerationer & abonnemang under Prenumerationer & abonnemang.

Prenumerationen/abonnemanget aktiveras så fort du gjort din beställning.

Notera att alla kortuppgifter lagras säkert hos betalningsplattformen Stripe, leverantör av enkla och säkra betallösningar för företagare på nätet.

Betalning med faktura

Vid betalning med faktura till e-post betalas prenumerationen/abonnemanget periodvis och din prenumeration avslutas automatisk efter avslutad period. Innan din period tagit slut får du erbjudande om förnyelse till din e-post eller postadress. Du kan när som logga in på Min sida och se hur lång tid du har kvar på din prenumeration eller ditt abonnemang.

Observera att din prenumeration aktiveras först när vi har registrerat din betalning.

kundtjanst

 

Behöver du fortfarande hjälp?

Kontakta oss på info@rotter.se

Det går även bra att ringa till kansliet under våra telefontider.

Växel: 08-440 75 50

Telefontider: helgfria tisdagar och torsdagar klockan 13.00–15.00.